Co czyni z firmy Melett najbardziej prestiżowego producenta najlepszej jakości części na świecie ?
Oprócz najlepszych użytych materiałów oraz dokładności wykonania do czterech mikronów Melett wprowadza udoskonalenia w produkcji swoich części, co skutkuje dłuższą żywotnością turbosprężarki.
Mellet produkuje części do wszystkich turbosprężarek na rynku: Garrett, Holset (Cumminis Turbo Technologies), Borgwarner (Schwitzer & KKK), MHI ( Mitsubishi), Komatsu, Toyota, IHI & Hitachi. Wszystkie części produkowane są przy zachowaniu jakości ISO 9001.
Każda część Mellet jest oznaczona logiem oraz numerem. Melett dostarcza części do regeneracji turbosprężarek w 95 krajach na świecie.
Łożysko oporowe 360o.
Jest to bardzo obciążona część turbosprężarki. Tanie łożyska oporowe wykonywane są metodą proszkową. Niestety ta metoda nie pozwala na długą i bezawaryjną pracę turbosprężarki, ponieważ łożysko pęka podczas pracy. Łożysko Mellet jest wykonane metodą kucia na gorąco a zarysowana powierzchnia jest celowym zabiegiem mającym zwiększyć przywieraniu oleju pomagając turbosprężarce podczas każdorazowego rozruchu. Budowa łożyska 360o zwiększa odporność na przenoszone siły i naprężenia.
Wałek turbosprężarki z pełną podstawą oraz większej powierzchni ułożyskowania.
To udoskonalenie ma na celu zapobieganiu przedostawania się wysokiej temperatury spalin do ułożyskowania, co skutkuje spiekaniem oleju na panewkach turbosprężarki.
Podwójne uszczelnienie odrzutników oleju.
Oryginalna konstrukcja pojedynczego uszczelniania była podatna na wycieki oleju. Melett wprowadził odrzutniki oleju z podwójnymi pierścieniami, co zapewnia lepsze uszczelnienie.
Śruby mocujące talerzyk turbosprężarki.
Śruby Melett posiadają specjalne przetoczenie, które w momencie przykręcania wcinają się w aluminiowy talerzyk, dodatkowo uszczelniając turbosprężarkę. Tanie chińskie części nie posiadają takiej budowy śrub i po ich zastosowaniu turbosprężarka jest podatna na wycieki.
Talerzyki turbosprężarki.
Talerzyki turbosprężarki są podatne na uszkodzenia w okolicach średnicy koła kompresji. Aby zwiększyć wytrzymałość talerzyki Melett zostały zaprojektowane z dodatkowymi żebrami wzmacniającymi, które pomagają zapobiec usterkom.
Zmienne geometrie z litą konstrukcją łopatek.
Zmienne geometrie stosowane w silnikach HDI/TDCi posiadają otwartą budowę łopatek a ich konstrukcja jest spawana. Takie rozwiązanie nie wytrzymuje wysokiej temperatury spalin a otwarta konstrukcja łopatek powoduje ich nadmierne zabrudzanie poprzez nagromadzenie spalin w otworach łopatek. Skutkuje to przycinaniem zmiennej geometrii, nieprawidłowej pracy silnika. Zmienne geometrie Melett posiadają lite łopatki kute na gorąco, które wytrzymują ekstremalne warunki pracy na jakie narażona jest zmienna geometria.
Melett CHRA (zespoły środkowe turbosprężarki)
Wszystkie zespoły środkowe Melett są produkowane na nowych częściach oraz wyważane przez producenta w Anglii. Montaż zespołów środkowych jest bardzo staranny z zachowaniem momentów dokręcania, co jest bardzo ważnym aspektem przy budowie i dalszej eksploatacji turbosprężarki. Ścisła kontrola jakości jest potwierdzona certyfikatem ISO 9001
Dlaczego producenci turbosprężarek nie mogą wprowadzić usprawnień do swoich konstrukcji ?
Odpowiedź jest prosta – ze względu na homologację. Producent oryginalnej turbosprężarki nie może odejść od oryginalnej konstrukcji po otrzymaniu homologacji. Firmy Melett nie ogranicza homologacja. Tam gdzie jest to możliwe konstrukcja jest udoskonalana i stosowane są ulepszone części.